Blog Archive

Wednesday, January 25, 2012

EKSLUSIF VID-KLIP (Bhg 2): Pengakuan Dato @drhasanali tidak didorongi politik jauh sekali UMNO

Prologue:-

Kelmarin telah disiarkan KLIP VIDEO EKSLUSIF (Bhg 1), pendedahan oleh YB Dato’ Dr Hasan Ali bahawa dirinya hanya  melakukan tugas yang diamanahkan oleh ALLAH selaku exco berkaitan hal ehwal agama Islam melalui capaian:
 
http://sinismalaysia.blogspot.com/2012/01/ekslusif-vid-klip-dato-dr-hasan-ali.html.



Dalam posting tersebut, telah dinyatakan bahawa HIMPUN yang diadakan pada 22hb Oktober 2011, tidak dimotivasikan oleh sebarang gerakan politik sebaliknya bermotifkan perjuangan menentang isu pemurtadan dan penyelewengan akidah umat Islam selepas peristiwa DUMC pada 4hb Oktober 2011.

Klip video bhg 2 ini menjelaskan ianya dengan lebih terang lagi.

Hendaklah diingati, bahawa dalam setiap kes, sesuatu  kronologinya amat penting. 

Perlu dijelaskan di sini bahawa kronologinya adalah seperti yang berikut:-

 3-8-2011   Siasatan ke atas premis DUMC oleh JAIS dilaporkan sewaktu bulan ramadhan tersebut dan seramai 12 individu telah disoal siasat.

 5-8-2011  Tan Sri Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor memohon maaf kepada DUMC bagi pihak kerajaan negeri atas insiden di DUMC tersebut. 

10-8-2011 Dimaklumkan bahawa satu siasatan tertutup akan dilakukan dan keputusannya akan diserahkan kepada DYMM Baginda Sultan Selangor. Namun, tiada sebarang makluman telah diperdengarkan dengan alasan sambutan Hari Raya Aidilfitri. Kemelut DUMC terus berkecamuk dengan pelbagai peristiwa termasuk penggantungan Prof. Aziz Bari dan kebangkitan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) menutupi kes DUMC. 

17-10-2011 Krew KRITISONLINE menemuramah YB (Dato’) Dr. Hasan Ali di pejabatnya, di Bangunan SUKK Shah Alam. 

22-10-2011 HIMPUN berlangsung di Stadium Shah Alam.


NAMUN JELAS, KENYATAAN (17-10-2011) DATO’ DR HASAN ALI SEWAKTU BELIAU MASIH MEMEGANG JAWATAN EXCO BAHAWA PERJUANGANNYA MENENTANG ISU PEMURTADAN DAN AKIDAH BUKANLAH BERSIFAT POLITIK DAN JAUH DARI DORONGAN UMNO SENDIRI. 

No comments:

Post a Comment