Blog Archive

Monday, August 29, 2011

MAT SABU SILA LETAK JAWATAN KERANA TIDAK MEMPERCAYAI DEMOKRASI



Mat Sabu kata, antara lain, menggambarkan seolah-olah "komunis adalah 'hero' manakala British adalah 'penjahat' " - saya kira, teori yang diguna-pakai sangatlah mudah - British adalah penjajah, menyerang British sama seperti cubaan membebaskan Semenanjung Tanah Melayu dari penjajahan.


Tambah Mat Sabu, antara lain menggambarkan seolah-olah "Mat Indera yang mempercayai ideologi komunisme adalah hero yang cuba membebaskan Semenanjung Tanah Melayu dari cengkaman British. Manakala para pegawai British adalah pengkhianat termasuklah Onn Jaafar dan Tunku Abdul Rahman".


Kalau ikut akal-mantik, teori Mat Sabu ada kebenarannya.


Ada lagi.. Perang Dunia ke-II sudah berakhir, apa yang tinggal adalah "perang dingin dua blok dunia yang membawa fahaman demokrasi dan fahaman komunisme" - itulah hakikatnya.


Jika Mat Indera menang, fahaman yang dibawanya adalah 'komunisme'. Malangnya Mat Indera kalah. Komunis tidak berjaya menguasai Semenanjung Tanah Melayu sebaliknya Tunku Abdul Rahman berjaya perolehi kemerdekaan dan proses demokrasi berjalan dan subur di Malaysia.


Jika Mat Sabu tidak mahu terima hakikat ini yang menjadi FAKTA SEJARAH, Mat Sabu hendaklah dengan KADAR SEGERA meletakkan jawatannya sebagai TIMBALAN PRESIDEN PAS yang dipilih secara demokrasi.


Saya ulang, DEMOKRASI!


Kepada seluruh rakyat Malaysia yang bijak menilai, SELAMAT MENYAMBUT HARI MERDEKA YANG KE-54.


 

No comments:

Post a Comment