Blog Archive

Tuesday, January 24, 2012

EKSLUSIF VID-KLIP : Dato @drhasanali Berkaitan Akidah & Pemurtadan Di Selangor sebelum HIMPUN 22 Oktober 2011


Pada Oktober 2011, selepas negara digemparkan dengan isu serbuan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC), krew www.kritis-online.com/ berjaya menemui YB (kemudian baru menerima anugerah bergelar Dato’) Dr Hasan Ali bagi mendapatkan gambaran sebenar apakah yang sebenarnya berlaku.


Intebiu yang krew lakukan juga adalah sejurus sebelum Hasan Ali dijemput bagi memberikan ucaptama sewaktu “HIMPUN: Himpunan Sejuta Umat Selamatkan Akidah” dijalankan di Stadium Shah Alam, Selangor tanggal 22 Oktober 2011.





Pada intebiu tersebut, Dr Hasan Ali telah berpesan agar intebiu tersebut tidak dikeluarkan melainkan mengikut pesanan yang diluluskan oleh beliau dan telah di publish kan oleh www.kritis-online.com/ melalui capaian: http://www.kritis-online.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1332:dr-hasan-ali-soal-akidah-bukan-perkara-main-main-ianya-serius&catid=35:sosial-kemasyarakatan&Itemid=37 

Ini adalah bagi menghormati kedudukan beliau selaku exco kerajaan negeri Selangor pada waktu itu.



Dengarkan KLIP VIDEO EKSLUSIF (Bhg 1)di bawah untuk penjelasan Dr Hasan Ali bahawa dirinya tidak digerakkan oleh mana-mana pihak kecuali DYMM SULTAN SELANGOR dan atas kapasiti individu dirinya yang terikat dengan PERINTAH ALLAH.


Jelas beliau 

Ya! berkhidmat untuk rakyat pun iya... working for people pun iya juga... but the important is... I'm working to obey God!

Ini adalah kemuncak krisis Selangor sebagaimana saya mula nyatakan dalam Siri Pendedahan Kronikal Selangor di capaian








* KLIP VIDEO INI DILEPASKAN UNTUK TONTONAN SEJAJAR DENGAN PELEPASAN DATO' DR HASAN ALI DARI KEANGGOTAN PAS & EXCO KERAJAAN NEGERI SELANGOR


** DENGARKAN JUGA PENGAKUAN DATO' DR HASAN ALI MENGATAKAN BAHAWA UMNO TIDAK TERLIBAT DALAM "HIMPUN"


*** TERNYATA, DATO' DR HASAN ALI DIPECAT BUKAN KERANA POLITIK TETAPI KERANA PERJUANGANNYA MENENTANG PEMURTADAN DAN AKIDAH UMAT ISLAM !

No comments:

Post a Comment