Blog Archive

Tuesday, August 16, 2011

Archive #21

Sinis Malaysia - Marhaban Ya Ramadhan! PDF Print E-mail
Written by GreenHood   
Sunday, 31 July 2011 19:54
Saya membaca tweet seorang rakan.. guraunya bertulis, "syaitan dan iblis akan di I.S.A kan menjelang hadirnya bulan Ramadhan". Saya tersenyum.
Petang tadi sewaktu minum petang di sebuah kedai mamak di sekitar Seri Kembangan, saya membuka jenaka rakan saya dalam twitter terdahulu di atas kepada seorang lagi sahabat saya. Dia ketawa besar. Kemudian kami merapu panjang. Antara dialog kami adalah seperti yang berikut :-

Saya : Tapi I.S.A tu ada orang kata 'draconian law'. Sama dengan beberapa perundangan yang lain termasuk 'Emergency Ordinance'. Maknanya, Tuhan Yang Maha Adil lagi Maha Penyayang juga tidak memberi pengecualian. Biar pun iblis dan syaitan serta rakan-rakan sekutunya membantah 'such a draconian law'.
Sahabat: Sudah pasti. Cuba kamu bayangkan, 'sahabat-sahabat' iblis dan syaitan yang sanggup bersekutu demi menumbangkan UMNO akan bermati-matian mempertahankan 'sahabat' mereka si iblis dan syaitan yang direjam!
Saya : Isk isk isk... Tak dapat hendak ku bayangkan! Jangan sampai mereka melakukan demonstrasi besar-besaran semata-mata mahu membebaskan syaitan dan iblis dari tahanan sudahlah!
Saya dan sahabat : ketawa lagi.

Kepada seluruh umat Islam di Malaysia khususnya, selamat menyambut kehadiran Ramadhan, bulan yang penuh keberkatan. Selamat melakukan amal ibadah kelaziman umat Islam seperti berpuasa dan solat terawih serta amalan-amalan lain yang diberkati.
Marhaban ya Ramadhan!

No comments:

Post a Comment