Blog Archive

Thursday, April 26, 2012

Ceritera #Bersih dan #Bersih3 : Benarkah Size Mat Sabu 6" ?


Berapa inci size Mat Sabu?

6’ inci?

Tidak. Size orang Melayu tidak sampai 6’… jauh sekali 7’…

Hendak-hendak lagi size Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu.  Beliau boleh kata apa sahaja termasuk kejayaan memikat seseorang dalam tragedi 121 Hotel Perdana yang sungguh popular itu.

Hakikatnya size beliau tetap tidak sampai 6’…

Tetapi jika diukur size ketebalan muka beliau, saya yakin lebih dari 6’ atau 7’. Buktinya adalah CERAMAH KEMPEN PRE-BERSIH 3.0




Baru-baru ini di Padang Awam, Batu 8 Kg Medan Sijangkang telah berlangsungnya siri jelajah ceramah kempen Pre-Bersih 3.0. Tujuannya bagi memangkin semangat orang ramai hadir beramai-ramai ke Kuala Lumpur untuk turut serta demonstrasi BANTAH. Berjayakah beliau menyuntik semangat orang-orang Kuala Langat, Klang dan Sepang yang bersempadanan dengan Kuala Langat?

TIDAK !!!

Yang turun tidak lebih dari 200 orang penonton.


Sebab itu Nurul Izzah tidak jadi turun. Nurul Izzah tidak ada size yang boleh ditutup walaupun dalam jadual asal beliau sepatutnya hadir bersama-sama penceramah yang lain selain dari Mat Sabu, Dr. Rani (ADUN Meru, Pesuruhjaya PAS Selangor), Dr. Yunus Hairi (ADUN Sijangkang, EXCO Kerajaan Negeri Selangor), Azman Shapawi (Jawatankuasa Dewan Pemuda PAS Pusat), Chegubard (Pengerusi SAMM) dan S. Arulchelam (Setiausaha Parti Sosialis Malaysia).




 

Hanya Mat Sabu yang sanggup menebalkan muka untuk berucap depan tidak sampai 200 penonton. Itu pun dikira termasuk urusetia ceramah tersebut yang sibuk mengaut untung menjual baju bersih.



No wonder Mat Sabu hebat dan memikat hati muslimah PAS. Walaupun size nya kurang dari 6’ tetapi jika diukur ketebalan mukanya lebih dari 6’ sebenarnya!



No comments:

Post a Comment