Blog Archive

Tuesday, October 9, 2012

@azminali vs @khalid_ibrahim ; Masing-Masing Guna Srikandi Untuk Bertempur; @drwanazizah Jadi Tunggul!

(klik)

Sekitar Jun yang lalu, heboh Faekah Husin dituduh salah guna kuasa dengan menggunakan kedudukannya sebagai setiausaha politik kepada menteri besar untuk memberi laluan ‘kekayaan’ kepada firma guaman anakbuahnya.

Begitu pun, Faekah dan Khalid-G yang telah di ‘check’ oleh Azmin dan gerombolannya terselamat gara-gara campurtangan Wan Azizah, presiden PKR yang ibarat tunggul kayu.

Kali ini, sekali lagi Faekah diherdik oleh gerombolan Azmin yang diketuai oleh Zuraida.

Zuraida, ibarat srikandi kepada Azmin bingkas mengilas Faekah yang masih cuba mempertahankan ‘bos kesayangannya’, Khalid-G apabila isu jawatan menteri kabinet dan menteri besar menjadi pertaruhan Azmin dalam menduduk-letakkan Khalid-G dalam senarai calon PRU13 akan datang.

Kali ini, points yang ditembak kepada Faekah membuatkan Faekah si mulut celupar terus tergagap mengikut penyakit bosnya si Khalid-G.

Apa tidaknya, Faekah awal-awal lagi diserang kedudukannya dalam parti yang tiada ‘locus standi’ untuk bercakap mempertahankan Khalid-G.

Siapa Faekah?

Presiden? Timbalan Presiden? Naib Presiden? Ketua Cabang? Bukan bukan bukan….

Tiada satu pun jawatan di atas ada pada Faekah justeru ‘gag order’ yang dikenakan oleh Azmin selaku Timbalan Presiden PKR melalui srikandinya Zuraida membuatkan Faekah ibarat ‘orang bodoh politik’.

Apa pun, seperti kes-kes yang lalu faekah akan cuba mendapatkan talian hayat daripada Presiden tunggul PKR, Wan Azizah bagi menyelamatkan kedudukannya.

Sejauh mana Wan Azizah dapat menyelamatkan si anak dara tua ini menjadi perhatian pemerhati politik di samping melihat sejauh mana Azmin mampu ‘over rule’ sebarang keputusan Presiden Tunggul; Wan Azizah!




No comments:

Post a Comment